A mindkét változat esetében tapasztalható mérnöki pontosságú zsinórrakás hosszabb, távolabbi dobásokat eredményezett. És valóban, a csigatengelyes rendszerhez kapcsolódó lassított dobemelés hibátlan zsinórképet produkál, a zsinórmenetek 2-3 milliméterre pontosan egymás mellé, egymást átfedve kerülnek a dobra, így egymásba vágódásuk esélye egyenlő a nullával. Dobáskor a széles zsinórkarikák akadálytalanul futnak le a dobról, a bojlis botokon található óriás keverőgyűrűkön való csekélyke súrlódás a 150 méter fölötti dobások kivitelezését szemernyit sem hátráltatja.
Mindkét orsó nagyon komoly zsinórbefogadó képességgel rendelkezik. Az orsók dobján feltüntetett 0,40mm/320m adat a valóságban 0,30mm/550m-re fordítható le. A dobok hiánytalan - a legnagyobb dobások elősegítését eredményező - feltöltéséhez csak a nagy kiszerelésű (600 m, 1000 m) zsinórok közül választhatunk. A távdobáshoz legideálisabb 0,25-ös monofilból természetesen az 1000 méteres spulnikból válasszunk!
A zsinórral feltöltött állapotban 673 grammot nyomó orsó nem jelent plusz terhet még az elnyúló fárasztások alatt sem, erről példás ergonómiája, kényelmi „berendezése" gondoskodik. Az orsó kecses talpa észrevétlenül simul bele az orsótartóba, míg finom tapintású hajtókargombja ujjbegyünkhöz idomul.
Egy vérbeli pontyos távdobó orsó használati értékét mi sem növelhetné jobban, mint egy jól eltalált gyorsfék. A CXP Pro és Neo Cast esetében elég egy negyed fordulat ahhoz, hogy a laza nyelető állásból a fárasztási pozícióba állítsuk a fékerőt!
Hogy továbbra is a fékrendszernél maradjunk, a Pro és a Neo Cast orsók másik mérföldköve a Carbon Drag System névre keresztelt óriás karbonlamellás mechanika. A kellő merevséggel, optimális anyagszerkezettel rendelkező (enyhén zsírozott) karbon lapokból készült féklamellák gondoskodnak arról, hogy semmilyen körülmény között ne tapadjon le a jól beállított fék.
A Neo Cast olcsóbb árfekvését a Pro verzióhoz képest a grafit dob, és ugyanebből az anyagból készült pótdob, valamint a kettővel kevesebb csapágyszám eredményezi. 4:1-es áttételezésük megegyezik, ahogyan a zsinórbefogadó képességük, fékrendszerük és a hajtáslánc aprólékos részletei is.