Jump to content

Nyári élmények

2020. 06. 05. 11:23

A meteorológiai nyár javában zajlik, amit a naptár és az üde zöld, élettel teli környezet is jól mutat. Ez az időszak jellemzően megpezsdíti a halakat és a horgászokat egyaránt, így nem meglepő, hogy a legszebb fogások ilyenkor születnek.

Fontos szerep jutott a megfelelő alapozó etetés kialakításának. Az etetés összetételét a nyári időszak és elsősorban az amurok ízlésének sajátosságaihoz igazodva alakítottuk ki, így a növényi eredetű csalogatóanyagok kerültek előtérbe. A fermentált magvaknak szavaztunk bizalmat, ezek közül is a Tejsavas családból a 4X Magmixet választottuk, amely egy komplex keverék, kukoricát, búzát, repcét és tigrismogyorót egyaránt tartalmaz

Lényeges kérdés, hogy hogyan és milyen távolságban alakítjuk ki az alapozó etetést?! Mivel a kimért dobási távolság 80 méter volt, ezt az egyik leghatékonyabb partról végezhető módszerrel, a Spombos etetési technikával oldottuk meg. Ennek nagy előnye, hogy koncentrált etetést tesz lehetővé, illetve nagyobb távolságba is pontosan dobható. Ezúttal egy kisméretű Spomb rakétát használunk, amihez a By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro 3,90LC bot illetve a Long Cast 5500-as orsó párosa ideális társfelszerelés.

Felszerelés összeállítása
Ha már a felszerelésnél tartunk, essen szó a horgászatra szánt eszközeinkről is! Erre a horgászatra egységesen két-két összeállítással készültünk. Ahogy mindig, ezúttal is igyekeztünk a körülményekhez leginkább alkalmas felszereléseket kiválasztani. Előzetesen figyelembe véve a tó adottságait jól látszott, hogy távoli dobásokra lesz szükség, illetve nagy hangsúly kerül a pontosságra és a felszerelés terhelhetőségére is. A rövidebb botokkal mindketten a 80 méterre kialakított etetésen horgásztunk, míg a hosszabb, 4,20-as botokkal ennél nagyobb távolságban, oldalirányban eltérve kerestük halakat. Ezekhez a feladatokhoz tökéletes felszerelés a By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro Long Cast 3,90-es és 4,20-as bot a hozzájuk tartozó 5500-as Long Cast, illetve Long Cast LCS orsókkal. A főzsinórunk minden esetben 20-as TEAM FEEDER Long Cast monofil zsinór volt, amit a botok kétszeres hosszának megfelelő 20-as Braxx Long Cast fonott dobóelőkével egészítettünk ki.
1. felszerelés
Bot: By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro Long Cast 3,90
Orsó: By Döme TEAM FEEDER Long Cast 5500 LCS
Zsinór: By Döme TEAM FEEDER Long Cast Line 0,20 mm + Haldorádó Braxx Long Cast 0,20 mm
2. felszerelés
Bot: By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro Long Cast 4,20
Orsó: By Döme TEAM FEEDER Long Cast 5500

(Forrás: haldorado.hu / fotó: pixabay.com)