A dobtengely eltávolítása után szedhető szét a legtöbb orsó belső szerkezete. A tengelyt általában egy csavar tartja a helyén, nyeletőfékes orsóknál egy fém lapkát is beépítenek. Kivétel ez alól a legtöbb csigatengelyes rendszer, mivel ezeknél gond nélkül kiemelhető a tányérkerék a tengely eltávolítása nélkül. Más típusoknál (pl. S-Curve zsinórcsévélő rendszer) a tányérkerék nem mindig fog kijönni a tengely eltávolítása előtt! Nem is szabad erőltetni, mert ez könnyen kárt tehet a fogaskerekekben! A többi alkatrész már egyszerűen kiszedhető, nem is szükséges hozzá különösebb szaktudás. A dobemelő kulissza kivehető kézzel vagy csipesszel, sokszor a dobemelő fogaskerék is. Ha esetleg ez nehezebben mozdul, a rajta lévő bütyköt meg lehet fogni egy szerszámmal (pl. fogóval), és óvatosan kiemelhető. Arra viszont vigyázni kell, nehogy megsérüljön a felülete!
A nyeletőfék rendszer összetett egység. Egy bivalyerős torziós rugó található benne, ezért erősen ajánlott, hogy a karbantartás alatt egyben is maradjon a szerkezet! Ha valaki leveszi a kapcsoló másik felét, elég egy óvatlan mozdulat, és szétesik az egész! Ez balesetveszélyes, arról nem is beszélve, hogy utána össze is kell rakni, ami elég komoly munka! Ismétlem, bivalyerős az a pici rugó! Egyes esetekben pedig a karbantartás közben is szükség lehet a nyeletőfék átváltására.
Érdekes lehet egyébként a rendszer működése. Bekapcsolt állapotban a hátsó fém alkatrész kiemeli a blokkoló reteszt (sárgaréz színű alkatrész), a vékonyabb elemet pedig a spirálrugó előrehúzza, ezt löki vissza a tányérkeréken lévő fogak egyike, majd a szerkezet alaphelyzetbe áll, ahogy a fenti képen is látható. Természetesen a nyeletőfék nemcsak a hajtókar segítségével, hanem a kapcsoló átváltásával is alaphelyzetbe állítható. Nagyon praktikus dolog, én szívesen használom a nyeletőfékes modelleket.
Az orsó hátsó részébe csak ritkán kerül por vagy szennyeződés és az itteni tekerőgombot sem állítjuk olyan gyakran, mint az első fékcsillagot. Nem ritka tehát, hogy a nyeletőfék éveken keresztül gond nélkül teszi a dolgát. Gyakori használat és sok kosz bejutása esetén azonban előfordulhat, hogy letapad, akadozik. Ebben az esetben szükségessé válhat a lamellák eltávolítása, tisztítása és kenése. Magát a rendszert leggyakrabban fém lapkák és/vagy rugók tartják a helyén. Szerencsésebb esetben nem kell megbontani a szerkezetet, egy kevés olaj bejuttatása is újjá varázsolhatja.